مزوتراپی لک صورت

  • خانه
  • -
  • جوان سازی پوست
  • -
  • مزوتراپی لک صورت
مزوتراپی لک صورت

شاید یکی از نکات منفی بزرگسال شدن و پا به سن گذاشتن، بروز مشکلاتی مانند لک های صورت،‌ کک های صورت و دور چشم میباشد، که در این مطلب می خواهیم، خیال شما را از این بابت راحت کنیم که با توجه به پیشرفت های علم و بیولوژیکی، روش هایی برای بهبود لک های صورت و دور چشم که از نظر پزشکی به آن مزوتراپی لک صورت گفته میشود اشاره کنیم. در این مقاله به مزایا و معایب مزوتراپی لک صورت و دور چشم و همچنین راه ها و روش های آن به بیان ساده برای شما جمع آوری کرده ایم، و علت بوجود آمدن این لک ها را بررسی خواهیم کرد.

مزوتراپی لک صورت چیست؟

 در مزوتراپی لک صورت از ۵۰ نوع ماده مغذی استفاده می شود که از طریق تفنگ مزوتراپی یا سوزن‌های کوچک به درون پوست ارسال می‌‌گردند تا به جوانسازی، ترمیم و تغذیه پوست بپردازند. مزوتراپی لک صورت یک روش بدون درد است و پزشک قبل از شروع کار از پماد بی حسی برای کاهش درد و ناراحتی احتمالی حاصل از درمان استفاده خواهد کرد. حتما می خواهید بدانید از چه موادی بوجود امده که در آن از ویتامین ها و فاکتور های رشد اشاره شده است.

مطلب پیشنهادی: هزینه هایفوتراپی

علت بوجود آمدن لک های صورت و درمان آن

مهم ترین عامل اصلی که باعث ایجاد لک های پوستی میشود، کارکرد نامنظم کبد میباشد از عوامل های زیادی که باعث میشود کبد آسیب ببیند، مواد زائدی است که وارد خون و کبد میشود که امروزه بسیاری از مردم جهان گفتار آن میباشد و با بوجود آمدن زندگی های ماشینی و غیر ارگانیک، روز به روز باعث افزایش افراد مبتلا به بیماری های پوستی میشود.

مزوتراپی لک

 تاثیر مزوتراپی در جوانسازی پوست 

 ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی لک صورت به تحریک سلول‌های فیبروبلاست موجود در پوست می‌پردازند، تا سطح تولید کلاژن افزایش یابد و علائم حاصل از پیری از بین برود. از جمله ترکیباتی که به بهبود سلامت پوست کمک می‌‌کنند و در مزوتراپی لک صورت مورد استفاده قرار می گیرند میتوان به فاکتورهای رشد، پپتیدها، ویتامین ها و آمینو اسیدها اشاره کرد که باعث جوان سازی پوست می‌‌شوند، در این روش مولکول‌هایی که سلول‌های پوستی را تحریک می‌کنند به درون پوست تزریق می‌شوند و به تدریج شما شاهد تغییرات ایجاد شده خواهید بود. 

مطلب پیشنهادی: جوانسازی پوست با لیفت صورت با نخ

هیالورونیک اسید یکی از ترکیباتی است، که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و هنگامی ‌که به درون پوست تزریق می‌شود باعث برجسته شدن و آبرسانی عمیق پوست خواهد شدویتامین‌ها و آمینو اسیدهای مورد استفاده نیز باعث شادابی و لطافت بیشتر پوست می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: جوانسازی پوست با هایفوتراپی

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی شامل چه مواردی است؟

برای انجام مزوتراپی لک صورت باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا به ارزیابی پوست شما بپردازد و با توجه به اهدافی که دارید بهترین روش درمانی را پیشنهاد دهد، مراقبت‌های قبل از مزوتراپی به شرح زیر می‌باشد:

  • حداقل به مدت ۲۴ ساعت قبل از مزوتراپی از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید زیرا الکل باعث رقیق شدن خون می شود و ریسک بروز خونریزی را افزایش خواهد شد.
  • در صورت امکان حدود دو هفته قبل از مزوتراپی لک صورت از مصرف داروهای ضد التهاب و داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید. داروها و مکمل‌هایی از قبیل آسپرین، ویتامین ای، جینکوبیلوبا، جین سینگ، گیاه راعی، مکمل امگا ۳ ، روغن جگر ماهی، ایبوپروفن، موترین، ادویل، الوو و سایر داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب دارای خاصیت رقیق کنندگی خون هستند و پس از تزریق ریسک بروز کبودی و تورم را افزایش می‌دهند.
  • دو روز قبل و بعد از درمان از مصرف رتین آ خودداری کنید.
  • در صورتی که در ناحیه مورد نظر دچار راش پوستی، تاول یا تبخال شده اید باید قرار ملاقات خود با پزشک را به زمان دیگری موکول کنید.
  • در صورتی که سابقه تبخال را دارید حتماً به پزشک تان اطلاع دهید تا قبل از شروع درمان به شما داروهای آنتی ویروسی بدهد.
  • قبل از انجام مزوتراپی لک صورت صبحانه مفصلی بخورید  که در طول درمان دچار سرگیجه نشوید.

حال به مواردی که بعد از درمان باید انجام دهید اشاره خواهیم کرد.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لک صورت شامل چه مواردی است؟

پس از درمان شما شاهد مقداری قرمزی و التهاب پوست خواهید بود، که طی مدتی چند روز برطرف می‌شود. پزشک نکات مربوط به مراقبت‌های پس از درمان را به شما گوشزد می‌کند تا نتایج مطلوبی به دست بیاید، برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

  • از ماساژ دادن ناحیه مورد نظر خودداری کنید مگر آن که پزشک دستور دیگری داشته باشد.
  • تا ۲۴ ساعت پس از درمان از انجام فعالیت جسمانی سنگین خودداری کنید.
  • حداقل تا ۷۲ ساعت پس از درمان از قرار گرفتن در معرض گرما یا نور خورشید اجتناب نمایید.
  • از مصرف الکل یا نمک خودداری کنید تا دچار تورم بیش از حد پوست نشوید.
  • در صورتی که دچار تورم شده باشید می‌توانید هر یک ساعت یک بار به مدت ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • برای تسکین درد می‌توانید از تیلنون استفاده نمایید.
  • هنگام خوابیدن باید سر شما در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد تا از بروز تورم جلوگیری گردد.
  • مصرف آرنیکا به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند و باید حداقل دو روز قبل از تزریق، مصرف آن را شروع کنید.

رفع کبودی بعد از مزوتراپی صورت چگونه است؟

یکی از پر سرچ‌ترین سوالات کاربران در مورد رفع کبودی بعد از مزوتراپی صورت است. ابتدا دلیل به وجود آمدن کبودی بعد از مزوتراپی را برای شما روشن می‌کنیم. کبودی بعد از مززوتراپی لک صورت برای همه رخ نمی‌دهد، اما گاهی مواقع و در برخی از افراد کبودی‌های سطحی و جزئی رخ می‌دهد. علت به وجود آمدن این کبودی‌ها به علت این است که در هنگام تزریق مویرگ‌های سطحی پوست توسط سوزن سرنگ پاره می‌شود و همین سبب به وجود آمدن کبودی بر سطح پوست می‌شود.

این کبودی‌ها بعد از گذشت مدت زمانی حدود 10 روز خود به خود رفع می‌شود و اصلا جای نگرانی ندارد ولی شما بعد از انجام مزوتراپی با استفاده از کمپرس یخ می‌توانید از بروز این کبودی‌ها جلوگیری کنید. به طور کلی چنانچه شما به پزشک حاذق و با تجربه ای مراجعه کنید امکان بروز کبودی بعد از تزریق مزوتراپی کاهش خواهد پیدا کرد.

کبودی بعد از مزوتراپی صورت

سوالی که بعد از درمان مزوتراپی لک صورت بوجود می آید ماندگاری آن خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: لیزر موهای زائد

ماندگاری مزوتراپی لک صورت بر روی صورت چه مدت خواهد بود؟

در مورد ماندگاری طولانی مدت این روش اطلاعات مشخصی در دسترس نیست. همانطور که می دانیم، روش های زیبایی دارای ماندگاری دائمی نیستند و در مدت تقریبا 12 ماه تاثیرات خود را از دست خواهد داد، البته با انجام برخی از اقدامات می توانید به طولانی تر شدن این دوره کمک کنید.

برای مزوتراپی لک صورت چقدر باید هزینه کنم؟

هزینه درمان با مزوتراپی به نوع محصول و مقدار محلول مورد نیاز بستگی دارد. همچنین به پزشک معالج و میزان تخصص و تجربه وی نیز بستگی دارد.

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد، در آخر این راهم بد نیست بدانید، پزشکان به خوبی با اهداف و نیازهای بیماران خود آشنا هستند و می‌دانند که بیمار قصد دارد به جوان سازی صورت خود بپردازد به همین دلیل آنها مزوتراپی لک صورت را به عنوان یک روش ایمن و موثر برای جوان سازی و شفاف کردن پوست معرفی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان کلینیک زیبایی آنیل ارتباط گرفته و به صورت رایگان مشاوره پوست و مو انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط