ماسک خانگی برای جوانسازی پوست

ماسک صورت
دسته‌بندی جوان سازی پوست
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 3 اکتبر 2022

عوامل متعددی می‌تواند باعث تغییرات ناگهانی در پوست شود. در این میان اختلالات هورمونی، غذا و دمای محیط از عمده ترین آن‌هاست. بنابراین، یک راه حل برای کاهش این تغییرات، استفاده از ماسک خانگی جوانسازی پوست است. ماسک خانگی برای کسانی که محصولات طبیعی را ترجیح می‌دهند ایده آل است. به همین دلیل است که ما دستور العمل‌های مقرون به صرفه و کاربردی ماسک خانگی جوانسازی پوست صورت را برای شما انتخاب کرده‌ایم تا در خانه درست کنید. آن ‌ها را در ادامه بررسی کنید و بهترین دستور العمل‌ها را برای نوع پوست خود استفاده کنید.

ساخت انواع ماسک خانگی جوانسازی پوست

ماسک صورت قهوه خانگی

ماسک صورت تهیه شده با قهوه و عسل علاوه بر آبرسانی و بستن منافذ پوست، خاصیت لایه برداری نیز دارد. قهوه سرشار از ویتامین B بوده که برای حفظ شادابی پوست ما عالی است. علاوه بر این، قهوه به عنوان محافظ پوست عمل می‌کند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. عسل علاوه بر این ‌که سرشار از رادیکال‌های آزاد است، یک درمان عالی برای آکنه است، زیرا قادر به جذب ناخالصی‌ها و پاکسازی منافذ است. بنابراین، به کاهش چشمگیر جای زخم و التهاب به جا مانده از جوش‌های مخوف کمک می‌کند.

ماسک صورت گوجه فرنگی خانگی

برای تهیه ماسک مراحل زیر را دنبال کنید:

1 قاشق عسل

1 قاشق قهوه

این دو را باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس با حرکات دایره‌ای روی صورت بمالید  اجازه دهید به مدت 5 دقیقه عمل کند و با آب بشویید. استفاده از قهوه با عسل باعث لایه برداری و آبرسانی مورد نیاز پوست شما می‌شود. این ماسک خانگی برای انواع پوست مناسب است. با این حال، ترجیحاً در مناطق مستعد آکنه و چرب استفاده کنید و مراقب باشید که به نواحی خشک آسیب نرسانید.

ماسک صورت برنج 

برنج دارای آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین  C، A  و یک سری مواد مغذی دیگر است که به کاهش عملکرد رادیکال‌های آزاد که مسئول پیری زودرس و آسیب‌های دیگر به سلول‌های بدن هستند کمک می‌کند. علاوه بر این، ماسک صورت برنج به عنوان یک نرم کننده، آنتی اکسیدان، التیام بخش و تسکین دهنده پوست عمل می‌کند. بنابراین قادر به رفع قرمزی، بهبود گردش خون در منطقه، کاهش لک و چین و چروک، تقویت پوست، لایه برداری و تسکین علائم بیماری‌هایی مانند آکنه و سایر التهابات است. بنابراین، تمام این مزایا را می توان در اولین استفاده از این ماسک خانگی جوانسازی پوست احساس کرد. نحوه انجام آن را در زیر بررسی کنید:

برنج را آسیاب کنید. سپس آن را  الک کنید تا آرد ریز به دست آید. پس از آن،  با شیر یا آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. بگذارید 20 دقیقه روی صورت بماند. یک نکته این است که مقدار مناسبی برنج را آسیاب کنید و پودر آن را برای استفاده یک بار در هفته نگهداری کنید.

ماسک صورت موز خانگی

آبرسان خانگی به صورت یکی از فوایدی است که موز برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. این میوه علاوه بر ویتامین C و B6 دارای مقدار زیادی مواد مغذی ضروری است که نقش حیاتی در حفظ یکپارچگی و خاصیت ارتجاعی پوست دارند.

یک موز رسیده را انتخاب کنید. ورز دهید تا به شکل خمیر درآید. کمی شیر اضافه و مخلوط کنید.

یک لایه روی صورت بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

ماسک صورت گوجه فرنگی خانگی

برای استفاده در سالاد و کمک به بدن کافی نیست، گوجه فرنگی در مبارزه با چربی پوست نیز  عالی است. این ماسک صورت خانگی علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین‌های  A، C  و اسیدهای آمینه است، دارای خواصی بوده که به کاهش منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش کمک می‌کند.

گوجه فرنگی پوست گرفته را بکوبید، سپس  به آن آب اضافه کنید. ترکیب را روی صورت بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه عمل کند. سپس با آب گرم بشویید. با توجه به این که گوجه فرنگی بسیار اسیدی است، در نهایت ممکن است احساس کنید پوستتان کمی می‌سوزد.

 

ماسک صورت گوجه فرنگی خانگی

مطالب  پیشنهادی آنیل برای شما: ماسک ابرو و آبرسانی پوست

ماسک صورت کدو حلوایی

این ماسک صورت خانگی برای کسانی که به دنبال درخشندگی پوست خود هستند ایده آل است. ویتامین A موجود در کدو تنبل برای سلامت پوست بسیار مهم است، زیرا نرمی پوست را فراهم می‌کند و با آسیب‌های خورشید مبارزه می‌کند. از طرف دیگر سیب دارای آنزیم‌های لایه بردار است که اثرات روشن کنندگی کدو تنبل را افزایش می‌دهد. شیر نیز منافذ را بسته، در حالی که دارچین گردش خون را تحریک می‌کند. بنابراین، ترکیب این چهار عنصر برای رسیدن به پوستی درخشان عالی است.

½ سیب بدون پوست

1 چوب دارچین

¼ فنجان کدو تنبل

همه مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید.

1 قاشق شیر و 1 قاشق عسل اضافه کنید. سپس ترکیب را  مخلوط کنید. روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. برای برداشتن، از یک حوله مرطوب و گرم استفاده کنید.

ماسک خانگی آلوئه ورا

اثرات درمانی ارائه شده توسط آلوئه ورا بسیار عالی است. این گیاه بسیار ارزشمند بوده و هم در کرم‌ها و هم در ماسک‌های خانگی استفاده می‌شود.  نحوه استفاده از آلوئه ورا با توجه به پوست خود را بررسی کنید:

پوست چرب:

1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا

1 قاشق چایخوری دارچین

1 قاشق چایخوری عسل

پوست خشک:

1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا

1 قاشق غذاخوری خامه تازه

½ قاشق چایخوری روغن ویتامین E.

پوست‌های حساس:

1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا

1 قاشق چایخوری ماست طبیعی

1 قاشق چایخوری آب خیار.

همه مواد را با هم مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب سرد بردارید.

سخن پایانی

همه ما می‌خواهیم پوستی درخشان و جوان داشته باشیم، مهم نیست چند سال داریم. متأسفانه در طول سالیان متمادی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از لوازم آرایشی، رژیم غذایی نامناسب، تغییرات هورمونی و بسیاری از عوامل دیگر باعث می‌شود که پوست ما خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست داده و روند چروک شدن زودرس را آغاز کند. امروزه محصولات بسیاری به صورت تخصصی در زمینه زیبایی پوست وجود دارد که برخی از آن‌ها برای جوانسازی پوست .مناسب است. بسیاری از این محصولات موجود در بازار موثر، اما بسیار گران هستند و در بیشتر مواقع دور از دسترس ما هستند.

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای مراقبت از پوست، محصولات طبیعی هستند که به دلیل خواصی که دارند، عملکرد پاکسازی، لایه برداری و تقویت پوست را انجام می دهند تا آن را جوان و درخشان کنند. ساخت ماسک خانگی جوانسازی پوست یکی از بهترین و کم هزینه ترین نوع ماسک جوانسازی می‌باشد که قابل دسترس می‌باشد.

استفاده از ماسک در چه مدت تاثیر خود را می گذارد؟

شما پس از استفاده از ماسک طبیعی پس از برداشت می توانید نرمی پوست خود را احساس کنید. اما اگر می‌خواین نتایج دائمی را در صورت خود مشاهده کنید بایستی به طور مداوم از این ماسک ها استفاده کنید.

برای از بین بردن جوش سر سیاه می توان از این ماسک ها استفاده کرد؟

ماسک‌ های پاک ‌کننده این قابلیت را دارند که مشکل جوش‌ های سیاه را از بین ببرند. نقطه‌ های سیاه روی پوست در واقع چربی‌ های اکسید شده‌ای هستند روی پوست که سیاه شده‌ اند.

 

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *