زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر

زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر
دسته‌بندی مجله سلامت
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 22 سپتامبر 2021

با روی کار آمدن لیزر موهای زائد، خانم‌ها و البته بعضی از آقایان هم نفس راحتی کشیدند. با ما همراه باشید تا  زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر را بررسی کنیم. خلاص شدن از موهای زائد راه‌های زیادی دارد؛ اما اکثرا تاثیر کوتاه مدتی داشته و برخی مواقع باعث آسیب به پوست می‌شوند. هنگام اپیلاسیون با موم، در صورت ناشی بودن اپراتور، امکان سوختن پوست وجود دارد. همچنین شیو کردن و یا اصلاح موهای زائد با ژیلت، در صورت بی‌دقتی باعث ایجاد زخم روی پوست می‌شود. همه ی دلایلی که ذکر شد؛ در محبوبیت روش لیزر تاثیر زیادی داشته اند. علاوه برآن، ادامه دادن جلسات لیزر درمانی، به مرور باعث کاهش چشمگیر در رشد موهای زائد می‌شود.

لیزر درمانی موی زائد چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تکنولوژی  لیزر، پرتوهای نوری متمرکز شده، در یک طول موج و فرکانس خاص به صورت پرتوهای اشعه، پوست تابانده می‌شود. دستگاه‌های الکترونیکی، انرژی و قدرت نفوذ این پرتوها را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. البته اپراتور برحسب به شرایط بیمار، سطح انرژی و قدرت نفوذ پرتوها را می‌تواند کنترل کند. این مزیت در دردستگاه‌های لیزر درمانی، باعث شده تا کاربردهای دیگری هم داشته باشند. مرسوم ترین کاربرد آن، از بین بردن فولیکول‌های مو و جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد می‌باشد. این پرتوها به لایه سطحی پوست تابانده می‌شوند و دمای پوست افزایش می‌یابد.

مطالعه بیشتر: هزینه لیزر موهای زائد آقایان چقدر است؟

عوارض لیزر مو

از متداول‌ترین عوارض لیزر موهای زائد می‌توان به سوزش نواحی تحت درمان، خارش و التهاب پوست، تغییر رنگ برخی از نقاط پوست و بی‌حسی ناحیه‌ی لیزر شده، اشاره کرد. اما یکی از عوارضی که باعث نگرانی متقاضیان لیزر شده، رویش موهای جدید و ضخیم شدن موها در ناحیه‌ی لیزر شده است.  این مسئله امری عادی است و بعد از دو الی سه جلسه رفع می‌گردد.

بعد از لیزر کی موهای زائد کی میریزد؟

زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر چه زمانی است؟

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن انواع دستگاه‌های لیزر درمانی، تمام افراد با هر نوع پوست و مویی می‌توانند موهای زائد خود را لیزر کنند. اما به طور کلی لیزر موهای زائد روی افرادی با موهای ضخیم و تیره، نتیجه سریع‌تر و بهتری دارد. برای از بین رفتن کامل موهای زائد باید کمی صبور باشید؛ چرا که نتیجه لیزر درمانی زمان‌بر است و حداقل باید تا 8 جلسه به صورت پیاپی درمان خود را ادامه دهید. با این حال زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر برای هرفردی بر اساس نوع پوست و مویی که دارد متفاوت است.

تقریبا سه تا هفت روز بعد از اولین جسله لیزر، ریزش مو‌های زائد آغاز می‌شود. در هرجلسه تقریبا سی درصد موهای زائد ناحیه‌ی تحت درمان از بین می‌رود. اکثر پزشکان برای جلوگیری از بازگشت مجدد موها توصیه می‌کنند که بعد از به اتمام رسیدن دوره‌ی درمان، شارژ سالانه انجام دهید. توجه داشته باشید؛ کوتاه کردن فواصل بین جلسات لیزر درمانی، تاثیری در زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر ندارد. این دوره درمانی می‌بایست طی شود. در صورت رعایت نکردن این نکات، احتمال آسیب دیدن پوست زیاد است.

چه عواملی در زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر تاثیر دارد؟

  • لیزر درمانی برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و تاثیر چندانی ندارد. بهتر است لیزر موهای زائد بعد از اتمام دوران بلوغ انجام شود.
  • ضخامت مو و رنگ پوست تاثیر زیادی در مدت زمان درمان دارد.
  • بهتر است در طول درمان اختلالات هورمونی نداشته باشید. مناسب نبودن شرایط هورمون‌های شما روند درمان را کند می‌کند. پیش از شروع لیزر درمانی، با یک آزمایش ساده، پزشک وضعیت هورمون‌های شما را بررسی می‌کند.
  • ناحیه تحت درمان، نوع دستگاه لیزر و همچنین متخصصی که لیزر درمانی را برای شما انجام می‌دهد، تاثیر بسزایی در نتیجه‌بخش بودن درمان دارند؛ پس در انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد، دستگاه لیزر و همچنین اپراتور خود نهایت دقت را داشته باشید.

تاکنون هیچ روشی به اندازه لیزر، در از بین بردن موهای زائد تاثیر نداشته است. جلسات لیزر را به صورت مرتب و با جدیت ادامه دهید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *