بهترین زمان برای مزوتراپی صورت چه زمانی است؟

مزوتراپی صورت چگونه است
دسته‌بندی جوان سازی پوست
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 16 می 2021

بهترین زمان برای مزوتراپی صورت کی است؟ مشکلات پوست و مو در جهان معاصر چیز غیر معمولی نیست. این امر ممکن است به دلایل بسیار متنوعی شکل گیرد. گذشته از ژنتیک، سبک زندگی ناسالم، افزایش سن، استرس و آلودگی‌های محیطی از اهم این دلایل هستند. این مشکلات ممکن است هم به بروز التهابات جلدی و متأثر شدن سلامت جلدی بیانجامند و هم موجبات ریزش موهای اشخاص را در نواحی متنوع موجب گردند.

البته ریزش مو مختص به ناحیه سر نیست و ممکن است برای موهای ناحیه صورت در آقایان نیز به دلایل مختلفی پیش بیاید. گاهی نیز فقدان تراکم مناسب در ناحیه‌ی رویش محاسن آقایان موجب می‌شود تا نام مزوتراپی را به عنوان یک راه حل مناسب برای آنان مطرح گردد. هم‌چنین از روش‌های مزوتراپی می‌توان برای رساندن مواد مغذی ضروری به پوست و بهبود شرایط آن نیز استفاده کرد.

 در حال حاضر افراد زیادی دچار مشکلات ناشی از ریزش‌ مو هستند. دایره‌ی این افراد بسیار گسترده بوده و افرادی از هر دو جنس را در سنین مختلف در بر می‌گیرد. برای این مشکل درمان‌های زیادی اعم از جراحی، داروهای جلدی یا خوراکی و نیز روش‌های مدرن‌ترین متکی به رساندن مواد مغذی به فولیکول مو ابداع شده است که نوع اخیر، موسوم به مزوتراپی مو از محبوبترین روش‌ها میان جامعه است. 

این موضوع باعث شده است که بسیاری سؤال داشته باشند که بهترین زمان برای مزوتراپی صورت چه زمانی می‌باشد. برای درک بحث، بهتر است ابتدا خلاصه‌ای از چیستی مزوتراپی را بازگو کنیم، سپس با توجه به آن موارد، دربار‌ه‌ی بهترین زمان برای مزوتراپی صورت را تشریح نماییم.

مزایا مزوتراپی صورت در آنیل

مزوتراپی

واژه‌ی مزوتراپی به معنی درمانی است که با التفات نسبت به ناحیه‌ی میانی پوست انجام می‌شود. همان طور که ملاحظه می‌نمایید، خود واژه واجد هیچ معنای ناظر بر جزئیات عملیاتی درمان نیست. این خود می‌تواند توضیح‌دهنده‌ی شیوه‌ها و نواحی مورد درمان در مزوتراپی باشد. فولیکول‌های مو نیز در همین لایه قرار دارند.

پزشکان با تشخیص بهترین زمان برای مزوتراپی صورت یا پوست سر، مواد لازم را برای تغذیه‌ی درم یا لایه‌ی میانی را به آن تزریق می‌کنند. مزیت مزوتراپی نسبت به روش‌هایی مانند داروهای جلدی مانند ماینوکسیدیل دقیقا در همین توانایی نفوذ به این لایه‌ی میانی است. با انتخاب بهترین زمان برای مزوتراپی صورت می‌توان برای جوانسازی پوست صورت نیز امیدوار بود. همچنین این روش می‌تواند برای درمان سلولیت یا دیگر چربی‌های موضعی و یا لک‌ها و زخم‌های پوستی نیز به کار رود.

اما این مواد مغذی چه چیزهایی هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تنه‌ی اصلی ماده‌ی تزریقی در ترکیب‌های مختلف را ماده‌ای موسوم به هیالورونیک اسید تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود این اسید به طور طبیعی در بدن ساخته شود تا در فرآیند حفظ رطوبت و انتقال یکپارچه‌ی مواد مغذی نقش خود را ایفا کند. غلظت این ماده با بالا رفتن سن پوست کاهش می‌یابد و موجبات نازک شدن و شکنندگی آن را فراهم می‌کند.

به جز هیالورونیک اسید، باید از مواد آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری نیز نام برد که در همه‌ی سرمهای مزوتراپی به کار می‌روند. با تزریق این مواد به ناحیه‌ی درم، این کمبود‌ها جبران شده و گردش خون و سایر مواد لازم تسهیل می‌شود. این امر خود باعث بهبود شرایط پوست و بالا رفتن شادابی و سلامت آن خواهد شد. همچنین در نتیجه‌ی این فرآیند فولیکول‌ها نیز تقویت می‌گردند و سلول های پوستی ترمیم و بهبود می‌یابند.

بهترین زمان برای مزوتراپی صورت وابسته به جزئیات زیادی است!

در حال حاضر افراد زیادی هستند که داوطلب دریافت درمان مزوتراپی‌اند. هر چند در بسیاری از موارد، پزشک با عنایت به شرایط زیبایی‌جو و این که بهترین زمان برای مزوتراپی مو و یا صورت آنان هنوز فرا نرسیده است، ممکن است آنان را رد کند. 

از جمله‌ی این مسائل باید به شرایطی مانند وجود زخم‌های تازه و یا تحت درمان بودن با داروهای خاص اشاره کرد. مثلا به فردی که دچار التهابات پوستی مانند اگزما است توصیه می‌شود تا فروکش کردن بیماری، از فشار وارد کردن به پوست با این درمان خودداری کند. همچنین باید از لایه‌برداری پوست نیز در ماه‌های منتهی به مزوتراپی اجتناب کنید. تا ۱۲ ساعت پیش از انجام مزوتراپی نیز باید از رفتن به استخر یا حمام خودداری نمایید.

مزوتراپی صورت در بهترین زمان

در بحث داروهای یاد شده، ممکن است این داروها از داروهای شیمی درمانی باشند و یا حتی شامل داروهای در دسترسی مثل آسپرین یا پروفن نیز گردند. معمولا دلیل این امر ایجاد اختلال در جریان انعقاد خون یا گردش آن توسط این دارو است. 

 همچنین سن نیز در تعیین بهترین زمان برای مزوتراپی صورت موثر است. معمولا توصیه می‌شود که برای درمان‌های پوستی این چنین و سایر خدمات زیبایی، داوطلب بهتر است حداقل تا ۲۵ سالگی صبر کند. در سنین بالا نیز درمان‌های نیمه تهاجمی مانند مزوتراپی خطرات خود را در بر دارند و باید هر گونه عملی زیر نظر پزشک متخصص و معتبر انجام گیرد. به شکل کلی دهه‌ی ۲۵ الی ۳۵ بهترین زمان برای مزوتراپی صورت است که بالاترین بازدهی را به همراه دارد.

دیگر عامل تأثیرگذار برای معین نمودن بهترین زمان برای مزوتراپی صورت شرایط خاص بانوان است. توصیه می‌گردد که مادران باردار از روش‌های مزوتراپی استفاده نکنند و یا آن را به دوران پس از شیردهی موکول کنند. عادات ماهیانه نیز برای پیشرفت بهینه‌ی روند درمانی مزوتراپی اختلال ایجاد می‌کند.

نوع ضایعات پوستی نیز برای پزشک در طول این روند مهم است. برخلاف برخی دیگر از درمان‌های تهاجمی که به بیمار توصیه می‌شود تا پایان دوره بیماری صبر کند، بهترین زمان برای مزوتراپی صورت در طی همان دوره‌ی ظهور نشانگان است تا از گسترش یافتن آن جلوگیری به عمل آید. این عمل می‌تواند برای درمان قرمزی، لک‌های صورت و نیز تیرگی شدید دور چشم نیز استفاده کرد.

گفته می‌شود انجام مزوتراپی در طول ماه‌های سرد نیز پاسخ‌خای بهتری را در بر خواهد داشت. مهم‌ترین دلیل این امر، تضعیف پرتوهای خورشیدی در این دوران، و نیز پوشانیدن پوست و موی سر هنگام فعالیت‌های خارج از خانه است. دقت کنید که در صورت دریافت این گونه خدمات باید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تمامی اشعه‌های مضر، مانند فرابنفش (که به کرات باعث عوارضی مشابه آفتاب‌ سوختگی در چهره‌ی طرفداران ورزش‌های زمستانی مانند اسکی می‌شود) خودداری کنید.

کلام پایانی

شما میتوانید برای انجام کلیه خدمات زیبایی اعم از کاشت مو، کاشت ابرو، لیزر موهای زائد، مزوتراپی مو و… در مجهزترین و بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران با کلینیک پوست و موی آنیل تماس گرفته و ضمن مشاوره رایگان، وقت حضوری دریافت کنید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *