کاشت ابرو قبل و بعد

کاشت ابرو قبل و بعد
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 28 سپتامبر 2021

مراقبت‌های کاشت ابرو قبل و بعد از آن یکی از دل‌نگرانی‌هایی است که خانم‌ها (و گاهی آقایان) با آن دست به گریبانند. با این حال در اینترنت، کمتر مطلب مفیدی را می‌توان درباره‌ی این مراقبت‌ها پیدا کرد. به همین دلیل ما در کلینیک آنیل بر آن شدیم تا راهنمایی مفید درباره‌ی مراقبت های ضروری کاشت ابرو قبل و بعد از کاشت تدوین کرده و در اختیار شما قرار دهیم. در این مطلب ابتدا کمی درباره‌ی چیستی و چرایی کاشت ابرو و کمی هم در ادامه درباره‌ی مراقبت‌های لازم و ضروری که در کاشت ابرو قبل و بعد از آن مطرح است صحبت کنیم.

چرا کاشت ابرو؟

ابروها قسمت مهمی از شخصیت چهره شما را تشکیل می‌دهند. کافیست تا تنها خود را بدون ابرو تصور کنید. البته زمانی نیز بود که مردم، خصوصا خانم‌ها ابروهای تیز و کشیده را ترجیح می‌دادند. ابن ترجیح در حقیقت از غرب وارد شده بود و در زیبایی‌شناسی ایرانی و شرقی، ابروهای پرپشت نشانه‌ی زیبایی به شمار می‌رفت. با این حال ظاهرا سلیقه مردم در غرب متفاوت بود و حتی در دوره‌هایی مردم آنجا ابروهای خود را کاملا می‌تراشیدند. مثلا شاید شما هم تابلو مونالیزا یا لبخند ژکوند را دیده باشید. در آن تابلو بانویی که در تصویر است ابروهای خود را کاملا تراشیده است.

در سال‌های اخیر این دید نسبت به زیبایی به کناری گذاشته شده و اکنون داشتن ابروهای پر و ضخیم، از نظر مردم زیبا محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری به داشتن چنین ابروهایی علاقه‌مند شده‌اند. برای داشتن ابروها ضخیم می‌توانید به سراغ تاتو بروید، ولی باید بدانید که پزشکی مدرن می‌تواند راهکار بهتری برای شما ارائه دهد. این راهکار کاشت ابرو است. کاشت ابرو قبل و بعد از عمل می‌تواند ابروهای ضخیم، پرپشت و از همه مهم‌تر طبیعی را به شما هدیه کند.

عوارض کاشت ابرو قبل و بعد از کاشت

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو قبل و بعد از کاشت

به دلیل حساسیت ناحیه‌ی رشد ابروها، هنگام کار روی آن‌ها از بی حسی موضعی برای کاهش میزان درد استفاده می‌شود. اگر چه، پس از جراحی گاهی بیماران در محل کاشت شاهد قرمزی، تورم، درد و پوسته پوسته شدن هستند. همچنین برای دیدن نتایج طبیعی باید مقدار صبر پیشه کنید. شاید حتی بین 6 ماه تا 1 سال منتظر بمانید تا به نتیجه نهایی برسید. در این دوره، شاهد ریزش و رویش مجدد موها خواهید بود. بنابراین اگر کاشت ابرو داشته اید یا قصد دارید کاشت ابرو انجام دهید، بهتر است در مورد مراحل کاشت ابرو قبل و بعد از کاشت و کارهایی که می‌توانید درباره‌ی آن انجام دهید، مطلع شوید.

نکات مهم در کاشت ابرو قبل وبعد

یکی از روشهای مناسب که نتایج دائمی دارد و دوره نقاهت کوتاهی دارد، کاشت طبیعی ابرو است. با کمک پیوند طبیعی ابرو، می‌توانید تراکم و حجم ابروهای خود را تا آنجا که دوست دارید افزایش دهید. برای انجام پیوند ابرو به جراحی مجرب و ماهر نیاز دارید. می‌توان به جرات گفت هیچ درمانی به اندازه پیوند ابرو در نتایج خود موفق نیست. جز این، ما می‌توانیم ابروها را به شکل مطلوب خود طراحی کنیم. اگر بخواهیم بسیار کلی توضیح دهیم، نحوه انجام کلی کاشت مو در کلیه نواحی مشابه یکدیگر است. در تمامی این روش‌ها، در کاشت ابرو قبل و بعد یا کاشت مو، ما با برداشت و کاشت فولیکول‌های مو دست به گریبانیم. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی درون پوست هستند که موهای ما را می‌سازند. تعداد فولیکول‌های مورد نیاز در هر مورد متفاوت است. برای ترمیم ابروها، نیاز به حدود به 250 تا 400 تار مو داریم. این فولیکول‌ها معمولا از موی پشت یا پشت گوش برداشته می‌شوند.

دلایل زیادی مانند افزایش سن، بیماری، برداشتن بیش از حد ابرو در جوانی و سایر مشکلات پزشکی باعث افتادگی ابرو می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد کاشت ابرو را به عنوان یک راه حل مطمئن انتخاب می‌کنند. اگرچه افراد در مورد پیوند ابرو بسیار کنجکاو هستند و برای بدست آوردن اطلاعات تلاش زیادی می‌کنند، اما متأسفانه بسیاری از آنها نکات مراقبت کاشت ابرو قبل و بعد از آن را رعایت نمی‌کنند.

دوره‌ی ریکاوری یا نقاهت پیوند ابرو

دوره‌ی نقاهت لازم برای کاشت ابرو قبل و بعد از کاشت حدود کمتر از یک هفته طول می‌کشد. پس از این دوره احتمالا بیشتر عوارض طبیعی کاشت ابرو قبل و بعد از آن التیام می‌یابند. با این حال صرف نظر از متد کاشت پس از ۲ روز می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. یکی از نکاتی که لازم است در کاشت ابرو قبل و بعد نسبت به آن اشراف داشته باشید، ریختن ابروها در بین هفته‌های سوم تا هشتم است. این واکنش مورد انتظار و طبیعی است و نشانگر شروع روند ساخت یک تار موی جدید در فولیکول‌ها می‌باشد. در این حالت خیلی زود موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده می‌شوند.

اولین نتایج برای نمود یافتن نیاز به تقریبا 6 ماه زمان دارند. در طول این دوره حدود ۵۰ درصد موها رشد می‌کنند. ۹ ماه بعد از کاشت، ۸۰ درصد و یک سال بعد از کاشت بیش از ۹۰ درصد موها رشد خواهند کرد. در کل می‌توانید انتظار داشته باشید که بیش از ۹۰ درصد گرافت‌ها با موفقیت در جای خود قرار بگیرند و مو بسازند.

مراقبت پیوند ابرو قبل و بعد

پس از پیوند ابرو، برای به دست آوردن بهترین نتایج و جلوگیری از هرگونه مشکل و عوارض احتمالی، باید با نکات و مراقبت‌های کاشت ابرو قبل و بعد آشنا باشید. در واقع، مانند هر عمل جراحی دیگر، شما باید به بدن خود فرصتی برای بازسازی، بهبود و ترمیم بدهید. در ادامه، ما با مرور هر یک از نکات مراقبتی به شما کمک می‌کنیم تا دوره بهبودی آسان‌تری داشته باشید.

 از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کنید

یکی از مهمترین توصیه‌هایی که پزشکان بعد از پیوند ابرو دارند، جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابرو در روزهای اولیه است. بهتر است این کار تا 5 روز انجام شود. زیرا در 5 روز اول، رطوبت می‌تواند مشکلات عمده‌ای ایجاد کند که برای سلامت ابروهای کاشته شده مضر است. در نتیجه، رعایت این امر می‌تواند به کاشت ابرو کمک کند تا نتایج بهتری داشته باشد.

 به ابروها فشار وارد نکنید

در روزهای اولیه، باید از فشار روی ابروها خودداری کرد. در این مدت، ابروهای خود را با دقت بیشتری بشویید. از روز ششم می‌توانید شستن ابروها را شروع کنید. این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود. در غیر این صورت، ابروهای کاشته شده ممکن است شل شوند. این می‌تواند مانع دستیابی به نتیجه ایده آل شود. بنابراین هنگام شستن ابروها بسیار مراقب باشید.

 از بسته‌های یخ استفاده نکنید

برخی از افراد ممکن است از کیسه یخ برای تسکین ورم یا التهاب بعد از کاشت ابرو استفاده کنند. این امر مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. تا جایی که ممکن است سعی کنید از یخ برای تسکین ورم یا التهاب استفاده نکنید. در صورت لزوم، می‌توانید از بسته‌های یخ روی چشم‌ها استفاده کنید و از قرار دادن یخ روی ابروها خودداری کنید. این امر در آینده هیچ مشکلی برای ابروهای کاشته شده ایجاد نخواهد کرد.

 بخیه‌ها را بکشید

بخیه‌های جذبی در اکثر روشهای مدرن استفاده می‌شود. در صورت استفاده از این نوع نخ، نیازی به کشیدن بخیه‌ها نیست. هنوز در برخی روشها از بخیه‌های غیرقابل جذب استفاده می‌شود. در این حالت، بخیه‌ها باید 10 تا 12 روز پس از کاشت برداشته شوند. این از هرگونه عفونت یا مشکلی در محل بخیه جلوگیری می‌کند. اگر بخیه‌ها جاذب نیستند، کشیدن آنها به موقع بسیار مهم است.

 استفاده از رنگها و مواد شیمیایی

یکی از متداول‌ترین سوالات متقاضیان کاشت ابرو امکان استفاده از رنگ یا هرگونه مواد شیمیایی روی ابروها یا موهای کاشته شده است. پزشکان توصیه می‌کنند که از رنگ یا مواد شیمیایی روی ابروهای کاشته شده یا حتی موهای کاشته شده به مدت حداقل سه هفته استفاده نکنید. این موضوع اعم از دیگر مراقبت‌های کاشت ابرو قبل و بعد از پروسه است. به شکل کلی می‌توان گفت در کاشت ابرو قبل و بعد از کاشت هر چه از مواد شیمیایی کمتر استفاده شود، بهتر است.

این یک مقاله مختصر درباره‌ی مراقبت‌های کاشت ابرو قبل و بعد بود. با این حال ممکن است باز هم سوالاتی برای شما خوااندگان گرامی در مورد کاشت ابرو قبل و بعد وجود داشته باشد. در این صورت حتما سوالات خود را با ما در میان بگذارید. کلینیک آنیل یک کلینیک تخصصی کاشت است که حتی خدماتی مانند کاشت ابرو قسطی را نیز ارائه می‌دهد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *