عوارض تزریق ژل نامرغوب

  • خانه
  • -
  • تزریق
  • -
  • عوارض تزریق ژل نامرغوب
عوارض تزریق ژل نامرغوب

تقاضا برای درمان‌های زیبایی، از جمله تزریق ژل، افزایش یافته است. تزریق ژل در حال حاضر محبوب‌ترین درمان زیبایی در کشور است که درآمد بالایی را برای متخصصان پوست و جراحان پلاستیک فراهم کرده است. در حال حاضر، در میان روش‌های درمانی، استفاده از ژل برای متوقف کردن چین و چروک‌ها مناسب‌ترین راه است. اما در این بین عوارض تزریق ژل نامرغوب نیز به میان است.

در حالی که زنان هنوز بیش‌تر از مردان از ژل استفاده می‌کنند. اما این روش زیبایی بین مردان نیز رواج پیدا کرده و ممکن است تا بسیاری از مردم، با دیدن عوارض تزریق ژل نامرغوب، نسبت به این امر تردید کنند. در ادامه با کلینیک آنیل همراه ما باشید تا به بررسی عوارض ژل نامرغوب بپردازیم.

تزریق ژل نامرغوب چگونه کار می‌کند؟

تزریق ژل نامرغوب چگونه کار می‌ کند؟

تزریق ژل با یک سوزن ظریف در عضله زیر پوست انجام می‌شود و سیگنال‌های اعصاب و ماهیچه‌ها را مسدود می‌کند که منجر به فلج عضلات می‌شود. از آنجایی که عضله تزریق شده نمی‌تواند منقبض شود، چین و چروک‌ها صاف می‌شوند. تزریق ژل علاوه بر کاربردهای زیبایی و درمانی برای بیش از درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. این روش زیبایی فقط چند دقیقه طول می‌کشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از کرم بی حس کننده استفاده کنند، اما بیهوشی لازم نیست و درد آن جزئی است.

به طور معمول، اثر تزریق ژل از سه تا شش ماه طول می‌کشد. اما مهم‌تر از همه این است که از مرغوب‌ترین مواد برای تزریق استفاده کنید، زیرا عوارض تزریق ژل نامرغوب و می‌تواند اثرات بدی را برای بدن به همراه داشته باشد. گاهی اوقات سردرد ظاهر می‌شود که یک یا دو روز متوقف می‌شوند. درصد کمی از بیماران ممکن است دچار کوری یا شوند، اما این مشکل معمولاً در عرض چند هفته برطرف می‌شود.

از آن‌جایی که بسیاری از سالن‌های زیبایی و سایر مطب‌های پزشکی تزریق ژل را انجام می‌دهند، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تزریق در همان سطح مانیکور، صورت یا کوتاه کردن مو است. اما اینطور نیست.

تزریق ژل یک روش پزشکی است که برای دستیابی به نتایج ایمن و زیبایی به آموزش و تجربه خاصی نیاز دارد. بسیاری از پزشکان و متخصصان پزشکی پس از گذراندن یک دوره، شروع به تزریق ژل با مواد بی کیفیت می‌کنند تا مردم به سمت آن ها گرایش پیدا کنند ولی عوارض تزریق ژل نامرغوب، تنها فقط بیماران را رنج دیده‌تر می‌کنند.

شاید هزینه مواد بی کیفیت کم باشد اما عوارض آن جبران ناپذیر است. بهتر است برای تزریق ژل از یک متخصص با تجربه با دانش گسترده در مورد آناتومی صورت، زیبایی و مهارت بالا استفاده کنید. یک پزشک مجرب بهترین فردی است که می‌تواند هر گونه عارضه پس از تزریق را مدیریت کند.

مطلب پیشنهادی: تزریق چربی

مراقبت‌های لازم پس از تزریق ژل نامرغوب

برخی از عوارض تزریق ژل نامرغوب

تزریق ژل درمان بسیار ایمنی است زیرا از مواد مرغوب و با کیفیت خارجی برای تزریق استفاده می‌کنند، بنابراین هر گونه اثر ناشی از واکنش ناکافی به بیمار را از بین می‌برند. یک ماده خارجی برای بدن با اندازه صحیح و به درستی تزریق شوند از ظاهر شدن کیست‌ها یا سایر مشکلات جلوگیری می‌کنند. به علاوه، در صورت استفاده از ابزار نامناسب و مشخص نبودن مواد مورد استفاده، بروز عوارض جدی مانند آسیب عصبی یا داخل عروقی نیز وجود دارد.

مراقبت‌ های لازم پس از تزریق ژل نامرغوب

در دوره بلافاصله پس از درمان، برای جلوگیری از تورم و کبودی، مراقبت از آن ناحیه ای که ژل تزریق شده مهم است و باید به مدت سه هفته انجام شود. بیمار در ناحیه تحت درمان احساس بی‌حسی و درد می‌کند که با مسکن‌های رایج قابل تسکین است. نتیجه پس از سه هفته اول قابل مشاهده است و تقریباً پس از شش ماه پس از تزریق بهینه خواهد شد. بیمار دو تا چهار هفته بعد می‌تواند به فعالیت‌های عادی روزانه خود بازگردد، البته بستگی به این دارد که کدام قسمت درمان شود.

اما اگر پس از بروز عوارض تزریق ژل نامرغوب، متوجه نامرغوب بودن مواد مورد استفاده شدید، باید بلافاصله به مکانی که تزریق ژل را انجام دادید، مراجعه کرده تا خود فردی که این کار را انجام داده چاره‌ای بیندیشد. در صورت نگرفتن پاسخ باید به یک متخصص خبره مراجعه کرده تا از بروز مشکلات جدی‌تری در بدن جلوگیری کنید.

پیشگیری از به وجود آمدن عوارض تزریق ژل نامرغوب

قبل از تزریق ژل، ویزیت قبل از تزریق هم برای بیمار و هم برای متخصص ضروری است. در این ویزیت، متخصص سبک زندگی و آسیب‌های احتمالی بیمار را ارزیابی می‌کند، مناطق مشکل‌دار و مناطقی را که نیاز به تزریق ژل دارند، شناسایی می‌کند که همه این‌ها با توافق بیمار است.

همچنین، عکس‌هایی از مناطق تزریق ژل قبل از انجام می‌گیرد. همچنین، این جلسه فرصت خوبی برای بیمار است تا متخصص را ارزیابی کند و از بیماران حاضر در مطب در مورد کار او و نوع موادی که استفاده می‌کند، پرس و جو کند و در صورت مشاهده مورد ناصحیحی از تزریق ژل نزد این متخصص دوری کند.

بیشتر بدانید: ژل لب روسی

پیشگیری از به وجود آمدن عوارض تزریق ژل نامرغوب

نکات پایانی

اگرچه مواد ریسک بروز عوارض تزریق ژل نامرغوب نیز می‌توانند جایگزین ارزان قیمتی برای برخی از نواحی بدن باشند، اما هزینه و ناامنی نسبی آن‎ها برای انطباق با نواحی ظریف از بدن باعث می شود، افراد کم‌تری به سمت آن‌ها گرایش پیدا کنند. علاوه بر این، استفاده از حجم زیادی از مواد تزریقی مصنوعی، به ویژه مواد غیر قابل جذب، به طور قابل توجهی خطر عوارض جدی مانند کیست، آسیب پوست یا عفونت را افزایش می‌دهد.

سوالات متداول عوارض تزریق ژل نامرغوب

چگونه می‌توان از عوارض تزریق ژل نامرغوب جلوگیری کرد؟

در گام نخست، متخصص زیبایی بایستی مناطق مشکل‌دار را بررسی کند و تشخیص دهد. همچنین عکس‌هایی از مناطق تزریق از قبل و بعد آن نیز تهیه کند. همچنین بیمار می‌تواند از قبل به تحقیق درباره مواد مورد استفاده بپردازد.

برخی از عوارض تزریق ژل نامرغوب کدام‌اند؟

در صورت استفاده از ابزار نامناسب امکان دارد باعث بروز عوارض جدی، مانند آسیب داخل عروقی یا عصبی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط