تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر
دسته‌بندی مجله سلامت
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 23 می 2021

تعداد جلسات لیزر موهای زائد آقایان و بانوان، با توجه به قسمت های مختلف بدن، متفاوت می باشد. همچنین دستگاه هایی که به وسیله آن این کار را انجام می دهند مانند: دستگاه لیزر الکساندرایت، لیزر دایود، IPL و یا Nd:YAG، با هم تفاوت هایی دارند و هر کدام برای هدفی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. عواملی نظیر رنگ پوست فرد و یا طول موج دستگاه، می تواند مشخص کند که کدام فرد باید از چه نوع دستگاهی استفاده کند.

بررسی عوامل موثر در تعداد جلسات لیزر مو 

برای اینکه پزشک مربوطه به طور دقیق مشخص کند که تعداد جلسات لیزر موهای زائد چه اندازه میباشد، نیاز است تا راجع به موارد زیر اطلاعاتی را کسب کند که عبارت است از:

  • ناحیه مورد نظر از بدن برای لیزر

یکی از مهمترین عوامل موثر در تعداد جلسات لیزر مو، همین مورد می باشد. دلیل آن هم این است که مو در قسمت های مختلف بدن دارای میزان رشد متفاوتی می باشد. همچنین، قسمت های از بدن که دارای رنگ تیره تری می باشند، به جلسات بیشتری به منظور لیزر درمانی احتیاج دارند. معمولا ابتدا، محلی که قرار است لیزر انجام شود مشخص می شود که به تبع آن، نوع دستگاه و تعداد جلسات نیز مشخص می شوند.

  • تقابل رنگ مو و پوست فرد

به زبان ساده، این مقوله به این معنا است که، فردی اگر پوست روشنی داشته باشد ولی موهای او ضخیم و دارای رنگ تیره تری نسبت به پوست باشند، تعداد جلسات لیزر مو برای چنینی شخصی کمتر می باشد . سریعتر جواب می گیرد. البته با توجه به اینکه دستگاه های بسیار پیشرفته ای طراحی و تولید شده اند، امکان دستیابی به بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن برای تمامی اشخاص فراهم کرده است.

  • میزان زمان رشد موهای زائد فرد

به طور کلی 3 مرحله برای رشد موهای زائد وجود دارد: 1) مرحله رشد (آناژن). 2) ریزش (کاتاژن). 3) استراحت (تلوژن). نکته ای که در این بخش باید به آن توجه شود این است که، برای اینکه لیزر درمانی بتواند بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد، لازم تا در مرحله آناژن اعمال شود. چرا که تنها در این مرحله دستیابی به فولیکول ها مقدور خواهد بود.

  • تراکم موهای زائد

میزان تراکم مو برای هر شخص کاملا متفاوت می باشد و عامل تعیین کننده تعداد جلسات لیزر مو اشخاص می باشد. طبیعتا هر چه قدر که این تراکم بیشتر باشد، تعداد جلسات بیشتری نیز برای لیزر احتیاج است. مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید است که، در هر جلسه از لیزر درمانی، تنها 75 درصد از موها در قسمت آناژن می باشند.

  • آیا ملانین در تعیین تعداد جلسات لیزر مو تاثیرگذار است؟

ملانین یک رنگدانه تیره است که در ریشه مو قرار دارد. هر چه قدر میزان ملانین مو بیشتر باشد، دفعات بیشتری را جهت لیزر کردن مو نیاز دارد. علاوه بر آن، میزان ملانین می تواند عامل مهمی در تعیین کردن نوع دستگاه باشد. چرا که میزان ملانین بیشتر، امواج لیزر قوی تری را نیز احتیاج دارد تا از بین ببرد. پس می توان گفت در تعیین تعداد جلسات لیزر مو، ملانین نقش مهمی دارد.

  • سن و سال و همچنین جنسیت افراد

مشخص شدن تعداد جلسات لیزر مو، رابطه مستقیمی را این موضوع دارد. همانطور که میزان رشد موهای زائد برا آقایان و بانوان متفاوت است، با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن، سرعت رشد مو نیز تغییر می کند و به هیچ عنوان تعداد جلسات لیزر مو برای این افراد یکسان باشد.

انواع تیپ های پوستی و رابطه آن با نوع دستگاه لیزر چگونه است؟

دستگاه های متعددی جهت لیزر وجود دارند، اما تنها چهار دستگاه الکساندرایت، لیزر دایود، IPL و Nd:YAG به منظور لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند. البته هر کدام از این دستگاه ها برای تیپ های مختلف پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی 5 نوع تیپ پوستی وجود دارد. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای شما آن دستگاهی است که متناسب با پوست شما باشد. 

  1. پوست سفید: پوستی که اگر در معرض آفتاب قرار گیرد، همیشه می سوزد اما هیچگاه برنزه نمی شود.
  2. پوست سفید: گاهی اوقات دچار آفتاب سوختگی می شود و بسیار سخت برزنه می شوند.
  3. پوست سفید: معمولا دچار آفتاب سوختگی می شود و برنزه می شود.
  4. پوست قهوه ای روشن: به ندرت می سوزد و به راحتی می توان آن را برنزه کرد.
  5. پوست قهوه ای تیره و سیاه: دچار آفتاب سوختگی نمی شوند.

3 دستگاه لیزر الکساندرایت، دایود و IPL برای تیپ های 1 الی 4 مورد استفاده قرار می گیرند و دستگاه لیزر ND:YAG برای تیپ 5 مورد استفاده قرار می گیرد.

تعداد جلسات لیزر مو با توجه به قسمت های مختلف بدن

برای مشخص شدن حداکثر و حداقل تعداد جلسات لیزر مو، بهتر است ابتدا با پزشک مربوطه مشورت کنید. اما به طور کلی این میزان، چیزی شبیه به جدل نیز می باشد:

حداکثر تعداد جلساتحداقل تعداد جلساتناحیه بدنآقایان
128بازو
128کمر
128سینه
126صورت
126گردن
حداکثر تعداد جلساتحداقل تعداد جلساتناحیه بدنبانوان
104مچ پا و دست ها
104ساق پا
104شکم و کمر
106ران
104بیکینی
106زیر بغل
106لب
106صورت
106چانه

همچنین اگر بخواهیم تعداد جلسات لیزر مو را براساس نوع دستگاه بسنجیم، دستگاه لیزر دایود با تولید طول موجی در ناحیه 810 نانومتر از قدرت نفوذ زیادی برخوردار می باشد و سریع، توسط فولیکول های مو جذب می شود. تعداد جلسات مورد نیاز با استفاده از این دستگاه از 4 تا 10 جلسه متغیر است. اما، دستگاه الکساندرایت دارای طول موجی کمتری می باشد و جلسات مورد نیاز آن کمتر بوده و بین 4 الی 6 جلسه می باشد.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با مشخص کردن تعداد جلسات لیزر مو برای هر فردی، استفاده از کلینیکی که به دستگاه های نام برده شده، دسترسی داشته باشد بسیار مهم می باشد و نشان از حرفه ای بودن آن ها دارد. کلینیک لیزر موهای زائد آنیل با داشتن سال ها تجربه در انجام انواع عمل های زیبایی نظیر: عمل بینی، مزوتراپی، لیزر، کاشت مو و ابرو و غیره، می تواند خدمات بسیار با کیفیتی را در اختیار متقاضیان خود قرار دهد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *