ایا بوتاکس خط خنده را از بین میبرد؟ تزریق بوتاکس خط خنده + عوارض آن

بوتاکس خط خنده
دسته‌بندی تزریق
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 2 مارس 2022

تزریق بوتاکس خط خنده، از مراحل آزموده شده و سریع در از بین بردن خط خنده است. از بین رفتن خطوط چهره از جمله خطوط خنده باعث جوانی و شادابی چهره فرد می‌شود. از این رو جهت از بین بردن این خطوط، بوتاکس خط خنده روشی سریع و ماندگار است. بنابراین اگر شما هم به دنبال جوانی و شادابی چهره خود هستید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی آنیل تماس بگیرید. حرکت ماهیچه‌ها هنگام خندیدن و صحبت کردن باعث ایجاد چروک‌هایی در اطراف دهان می‌شود، که به مرور زمان دائمی می‌شود.

علل اصلی این خطوط حرکت ماهیچه‌هاست که بر اثر افزایش سن و افتادگی پوست ایجاد می‌شوند. بوتاکس نوعی پروتئین است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. ماده بوتاکس با سد کردن موقت تکانه‌های عصبی به ماهیچه‌های تزریق شده آن‌ها را بدون حرکت می‌کند. بدین صورت با کاهش فعالیت‌های ماهیچه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. 

قبل و بعد بوتاکس خط خنده

تزریق بوتاکس خط خنده چگونه است؟

تزریق بوتاکس خط خنده یک روش ساده و سریع است که بدون هیچ دردی برای بیمار، توسط پزشک متخصص قابل انجام است. قبل از انجام بوتاکس خط خنده ، طی یک جلسه مشاوره با پزشک می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود و نگرانی‌هایتان را دریافت کنید و با خیال راحت به انجام کار موردنظرتان بپردازید. با در نظر گرفتن سن مناسب برای بوتاکس و دریافت یک سری اطلاعات کامل در ارتباط با سابقه پزشکی و مصرف داروهایتان را در اختیار پزشک خود قرار دهید. پزشک نقاطی که باید تحت درمان قرار بگیرد را مشخص می‌‌کند تا در مرحله بعد و قبل از تزریق، در این نواحی از کرم بی‌حس کننده برای پیشگیری از بروز درد استفاده کند.

فرایند تزریق بوتاکس به سرعت انجام می‌شود و یک روش بدون درد محسوب می‌گردد. از ۴۸ ساعت پس از تزریق بوتاکس تا سه تا ده روز بعد از آن می‌توانید شاهد نتایج حاصل از درمان باشید. پزشک اطلاعات کاملی را در خصوص مراقبت‌های پس از درمان در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از تزریق بوتاکس خط خنده شما نیاز به استراحت کردن ندارید و می‌‌توانید به انجام فعالیت‌های طبیعی خود بپردازید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای تزریق بوتاکس خط خنده به یک پزشک با تجربه که سابقه خوبی در این زمینه دارد مراجعه کنید، تا شاهد نتایج خوب و مثبت آن باشید. اگر بخواهید بوتاکس برای خط خنده را به همراه تزریق بوتاکس لب انجام بدهید، حتما پیش از اقدام با متخصصین در این زمینه صحبت کنید.

 

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس خط خنده

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس یکی از مراحل مهم و ضروری است که روی نتیجه تاثیر مستقیم دارد. بعد از تزریق بوتاکس خط خنده از لمس کردن، مالیدن یا آرایش کردن ناحیه تزریق تا 4 ساعت جدا پرهیز کنید. از ورزش شدید نیز باید تا 24 ساعت پس از تزریق خودداری کرد. درمان حدود 15 دقیقه طول می‌کشد. متخصص مربوطه دستورات لازم درباره مراقبت پس از تزریق را در روز درمان در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

عوارض بوتاکس خط خنده

عوارض جانبی تزریق بوتاکس خط خنده ، جزئی و موقتی است و شامل قرمزی، ورم و کبودی است. با رعایت کردن توصیه‌های پزشک و خودداری از مالیدن و ماساژ دادن ناحیه مورد تزریق به مدت 4 ساعت می‌توان به راحتی از پخش شدن بوتاکس در ماهیچه‌های مجاور جلوگیری کرد.

به نقل از سایت suprodirect:

While immediate side effects of Botox may be slight redness, bruising, or swelling at the injection site for ten to twenty minutes after the procedure, there won’t be any visible, lasting disruptions.

اگر سابقه تبخال زدن در اطراف دهان داشته باشید، ممکن است با تزریق بوتاکس تبخال بزنید. داروهای تجویزی مانند قرص‌های والترکس، فمویر یا آسیکلوویر یا کرم‌های موضعی مانند پماد زوویراکس باید در دسترس باشید. با رعایت توصیه‌های زیر می‌توان از ورم و کبودی پس از تزریق جلوگیری کرد:

  • مصرف نکردن آسپرین، اگزدرین، ایبوپروفن، الیو یا ادویل از یک هفته قبل از درمان تا دو روز پس از تزریق. مصرف تایلنول ایرادی ندارد.
  • عدم مصرف ویتامین E به مدت 2 تا 3 روز قبل و بعد عمل، مصرف مولتی ویتامین ایرادی ندارد.
  • اجتناب از فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی تا 24 ساعت پس از تزریق.
  • مصرف قرص آرنیکا از دو هفته قبل از درمان.عوارض بوتاکس خط خنده

سخن پایانی

بیشتر مردم از بوتاکس برای از جوانسازی پوست و بین بردن خطوط خنده استفاده می‌کنند، اما ایا بوتاکس خط خنده را از بین میبرد؟ بله. از بوتاکس می‌توان برای پیشگیری از ایجاد شدن خطوط خنده هم استفاده کرد. با تزریق بوتاکس قبل از ایجاد چین و چروک‌ها می‌توان میزان این خطوط را که به مرور زمان روی پوست صورت شکل می‌گیرند کاهش داد. بوتاکس عضلات را به طور موقتی بی حس می‌کند و صورت آزادتر می‌شود. پس از تزریق بوتاکس، پوست بیمار هموارتر شده و ظاهر آن جوان‌تر و پرانرژی‌تر به نظر می‌رسد.

کلینیک زیبایی آنیل به عنوان بهترین مرکز جوانسازی پوست در تهران با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، استفاده کردن از مرغوبترین مواد تزریقی و بهترین متخصصین زیبایی در تهران، آماده خدمت رسانی به بیماران محترم است. پس اگر به زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید با مشاورین ما در این مرکز تماس حاصل کنید.

کدام خطوط چهره با درمان بوتاکس قابل بهبود هستند؟

نیمه بالایی صورت رایج‌ترین ناحیه درمان شده با بوتاکس است. حدود 95 درصد عمل‌های زیبایی بوتاکس در این ناحیه انجام می‌گیرد. خطوط روی پیشانی، خطوط اخم بین چشم‌ها و چروک دور چشم رایج ترین ناحیه‌هایی هستند که برای کاهش نشانه‌های پیری مورد درمان قرار می‌گیرند.

آیا افراد در هر سنی می‌توانند تزریق بوتاکس خط خنده را انجام دهند؟

در هر سنی می‌توانید تزریق بوتاکس انجام دهید به شرط اینکه بیماری‌ خاصی نداشته باشید. متخصص جراحی زیبایی، قبل از عمل می‌بایست سابقه بیماری شما را به طور کامل بررسی کند تا از بی خطر بودن فرایند تزریق اطمینان حاصل شود. به هر حال، بوتاکس به عنوان یک درمان پیشگیرانه است. زمان ایده‌آل برای شروع انجام تزریقات بوتاکس وقتی است که چین و چروک‌ در چهره شما شروع به ایجاد شدن می‌کنند و قبل از اینکه چروک ریلکس بودن صورت دیده ‌شود، ایجاد شوند.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات
2 دیدگاه در "ایا بوتاکس خط خنده را از بین میبرد؟ تزریق بوتاکس خط خنده + عوارض آن"
معصومه گفت:

سلام یه سوالی داشتم، من از درد بوتاکس می ترسم، بی حسی درد رو کاملا خنثی می کنه؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
سرکار خانم معصومه عزیز استرس شما قابل درک هست
در صورت نیاز می تونید از متخصص درخواست بی حسی کنید
در نهایت هم بدونید درد خیلی خیلی کمی داره، نگران نباشید.
برای اینکه اطلاعات بیشتر و دقیق تری بدست بیارید با شماره 02144027589 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *