تکنولوژی آر اف فرکشنال (rf-fractional) چیست؟

آر اف فرکشنال
دسته‌بندی جوان سازی پوست
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 13 آوریل 2021

آر اف فرکشنال یکی از تجهیزاتی است که در طی سالهای اخیر جهت درمان چین و چروک‌های پوست و جوانسازی آن به کار رفته  است. در سالهای اخیر رادیو فرکانس (RF) به عنوان درمان انتخابی و تایید شده در برطرف کردن چین و چروک‌های پوست معرفی شده است. دستگاه فرکشنال دارای سوزنهای بسیار ظریفی می‌باشد. این سوزن‌ها جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت با طلا پوشیده شده اند. لازم به ذکر است قطر این سوزن‌ها  ۲۰۰ میکرون می‌باشد. سوزن‌هایی که عمق نفوذ آن‌ها ۵% تا ۵/۳ میلی متر قابل کنترل است.

به تعداد ۴۹ عدد و روی کیت ۵/۱ *۵/۱ سانتی متری هستند. طول این سوزنها دارای عایق است و فقط نوک آن‌ها آزاد است. بنابراین زمانی که انرژی آر اف فرکشنال آزاد می‌شود تخریب حرارتی در عمق بافت صورت می‌گیرد. همان طور که از نامش مشخص است این روش با استفاده از رادیو فرکانس یا آر اف انجام می‌گیرد. این روش درمان برای تغییر شکل لایه‌های زیر سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روش آر اف فرکشنال لاغری از یک دستگاه پیشرفته که به طور خاص برای از بین بردن بافت‌های چربی اضافه در بدن زنان و مردان طراحی شده و استفاده می‌گردد. هم چنین از این طریق می‌توان سلولیت را نیز تحت درمان قرار دارد. در روش آر اف از امواج رادیو فرکانسی برای گرم کردن بافت‌ها و نیز تغییر شکل آن‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب برخلاف سایر روش‌های تهاجمی که عمدتا بر لایه‌های سطحی پوست اثر می‌گذارند، امواج رادیوفرکانسی عمدتا بر لایه‌های عمیق تر پوست همچون درم تاثیرگذار است. همچنین بر لایه‌های بالایی پوست همچون اپیدرم تاثیر چندان خاصی نخواهد گذاشت. یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست هایفوتراپی است که برای اطلاع از متد درمانی می توانید این مقاله را بخوانید.

کاربردهای آر اف فرکشنال چیست؟

فرکشنال عملکرد خوبی در تقویت ساختار و جوانسازی پوست دارد همچنین به عنوان یکی از روش های موثر برای بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست شناخته می شود. در ادامه به صورت جامع تر کاربرد های فرکشنال RF را شرح می دهیم:

  • درمان لکه پوستی: انرژی حرارتی در این روش باعث جریان خون در آن نقطه از پوست شده و بازسازی اتفاق بیافتد.
  • درمان تعریق در زیر بغل: فعالیت غدد عرق (یکی از انواع غدد برون ریز) در ناحیه زیر بغل کنترل می گردد.
  • لاغری: فرکشنال یک روش خوب برای برای حذف چربی های بدن از جمله چربی های زیر چانه و غبغب است.
  • سفت کردن و جوانسازی: آر اف فرکشنال باعث صاف و سفت تر شدن پوست می گردد به همین دلیل به راحتی چین و چروک های صورت را بهبود می بخشد.
  • از بین بردن منافذ باز صورت: بعد از گذراندن چند جلسه درمانی، منافذی از پوست که باز هستند کاملا بسته و محو می شوند.

همچنین این روش برای درمان مشکلات زیر بسیار تاثیر گذار است

  1. ترک های موجود در بدن.
  2. کیست هایی که موجب بروز آکنه می شوند.
  3. تغییر در مشکلات رنگ بافت پوست.
  4. درمان زائده های موجود در بینی.

RF فرکشنال

نقش آر اف در جوانسازی پوست

امروزه درمان آر اف فرکشنال در جوانسازی پوست به طور گسترده ای صورت گرفته و با توجه به مشکلات پیری مشترک برای مردان و زنان به کار گرفته می‌شود. اما برای زنان کاربرد بیشتری دارد به طور مثال بروز سلولیت فقط در زنان مشاهده می‌شود. اما سوال این است که سلولیت چیست؟

سلولیت نوعی آسیب پوستی زنانه است که معمولا در اطراف باسن و پشت ران‌ها ایجاد شده است و چربی بیشتری در آن ناحیه متراکم می‌شود. می‌توانیم از آر اف فرکشنال برای کمک به رفع سلولیت و دفع چربی‌های تجمع یافته استفاده کنیم که این تاثیر ناشی از این است که جریان خون بافتی را بهبود می‌دهد و سلول‌های چربی را خرد و دفع می‌کند. آر اف توسط ۲ فرآیند جدا از هم موجب جوانسازی پوست می‌شود:

  • اثر فوری که در فیبرهای کلاژن انقباض ایجاد می‌کند و پوست جمع می‌شود که این اثر را بلافاصله بعد از آر اف می‌توانیم مشاهده کنیم.
  • اثر تاخیری که در این روش سلول‌های کلاژن روند ترمیم را پیش می‌گیرند که در اثر تحریک با آر اف ایجاد می‌شود و پس از چند ماه می‌توان نتیجه آن را دید.

برخلاف سلولیت‌هایی که شامل چربی‌های بدن و چربی پوست بوده و بیشتر در زنان ایجاد می‌شود. چربی‌های کلی بدن برای هر دو گروه زنان و مردان ایجاد شده و با این روش قابل درمان است.

لیزر آر اف فرکشنال (RF Fractional) چیست؟

فرکشنال به عنوان یکی از تکنولوژی های تاثیر گذار برای بهتر کردن کیفیت پوست، لیفت و جوانسازی با فرکانس بالا به پوست اعمال می شود. همچنین این روش کاملا ایمن و کم تهاجم است که نیاز به تحمل دردسر های جراحی نیست. در این روش از امواج رادیویی استفاده می شود که این سیگنال ها به سلول های پوستی نفوذ پیدا می کنند و باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می گردند. همچنین تحریک فیبروبلاست‌ها باعث ترمیم آسیب‌های پوستی قدیمی نیز می‌شود. در واقع، لیزر آر اف فرکشنال می‌تواند با تحریک مکانیسم‌های ترمیمی بدن بهبود ظاهر پوست را فراهم کند.

با استفاده از تکنولوژی RF فرکشنال می توان برای درمان مشکلات پوستی مثل چین و چروک، از بین بردن آکنه، لکه های پوستی، زخم و جای جوش استفاده کرد. این روش از جوانسازی قابلیت تنظیم شدن فرکانس و شدت سیگنال دارد. برای همین بیماران با وضعیت پوست مختلف می توانند از آن استفاده کنند.

باید توجه داشت که لیزر آر اف فرکشنال، یک روش درمانی بسیار حساس و دقیق است که بسته به نوع پزشک، مهارت و تخصصی او می توان به نتیجه مطلوبی رسید. پس بهتر است قبل از انجام این روش درمانی حتما با پزشک مورد نظر خود مشورت لازم را داشته باشید.

نواحی تحت درمان آر اف فرکشنال:

  • ناحیه بالای زانو
  • زانو
  • شکم
  • ران
  • باسن
  • سینه مردان
  • قوزک
  • ساق پا

تاثیر آر اف فرکشنال

در حالت کلی دو نوع آر اف فرکشنال وجود دارد که اثر بخشی بیشتری نسبت به آر اف فرکشنال معمولی دارند که در ادامه را شرح می دهیم:

  • آر اف میکرونیدل که دارای سوزن های ظریف است و نهایتا با عمق دو میلی متر در پوست فرو می رود تا کاملا امواج و فرکانس ها به سلول های پوست نفوذ پیدا کنند. این متد درمانی کمک بسیار زیادی به تولید هر چه بیشتر کلاژن در پوست می کند.
  • آر اف کونتراج یکی دیگر از مدل های آر اف فرکشنال است که مشکلات موجود مثل آکنه و یا جای زخم در لایه های سطحی و عمقی را برطرف می کند.

در آخر این دو مدل از روش هایی هستند که میزان عوارض کمتری نسبت به فرکشنال معمولی دارند.

مراحل انجام آر اف فرکشنال

برای کسانی که نگران روند درمان هستند، مراحل انجام کار و همچنین علت اثر گذاری بر زیبایی و چربی سوری را شرح دادیم. اگر مشاور و متخصصی در این زمینه نمی شناسید که شما را راهنمایی کند می توانید با کلینیک زیبایی آنیل در تماس باشید. متخصصان ما می توانند شما را نسبت به روند درمان آگاه کنند. دستگاه ار اف از امواج رادیویی است که به چند لایه زیر پوست نفوذ می کند. برخی آسیب های پوستی که شما نمی دانید زیر پوست شما قرار دارد.

  1. سطح پوست ناحیه با کرم بی حسی موضعی به مدت نیم ساعت پوشش داده می‌شود.
  2. با وارد کردن سوزن به سطح پوست انرژی آر اف از نوک سوزن خارج شده و در عمق پوست منقبض می‌شود. همین امر  سبب سفت شدن پوست و تحریک کلاژن سازی می‌شود. (هر بیمار باید کیت سوزنی جداگانه ای داشته باشد)
  3. وقتی سوزن از پوست خارج می‌گردد یک قرمزی گذرا چند ساعته روی پوست ایجاد می‌شود و مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت شما تورم کمی خواهید دید.

نکات مهم در انجام آر اف فرکشنال

  • بیمار می‌تواند از کرم‌های ضد آفتاب و ترمیم کننده استفاده کند.
  • طی ۳ تا ۴ هفته آینده کشیده تر شدن پوست شفاف تر شدن آن قابل رویت خواهد بود.
  • معمولا جلسات به صورت ماهیانه انجام می‌شود.

مدت زمان مشاهده نتایج آر اف

معمولا افراد بیمار تغییر خود را با گذشت ۴ جلسه از درمان مشاهده خواهند کرد. به هر حال با توجه به عکس العمل بدن بیمار به این درمان گاهی اوقات ممکن است برای دستیابی به نتایج لازم نیاز به تعداد جلسات درمان بیشتر وجود داشته باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز

۸ تا ۱۲ جلسه به طور معمول و هر جلسه بسته به اندازه و تعداد نواحی تحت درمان ۱۵ تا ۶۰ دقیقه.

عوارض آر اف فرکشنال

از آنجائیکه این روش عوارض بسیار کمی دارد به دوره ریکاوری یا استراحت بعد از درمان نیاز ندارد. هم چنین اگر شما این روش را در مرکزی معتبر و بهداشتی انجام دهید شاهد بروز هیچگونه عارضه خاصی نخواهید بود. سایر عوارض احتمالی آر اف فرکشنال همه موقتی هستند شامل موارد زیر است:

  • درد: همان طور که در مراحل این روش ذکر شد روش آر اف هیچگونه درد شدیدی را به همراه ندارد و برای رفع درد ناچیز آن قبل از انجام از بی حسی موضعی استفاده می‌کنیم.
  • تورم: بدن همه افراد و پاسخگویی بدن ان‌ها متفاوت است بنابراین در برخی موارد آر اف می‌تواند سبب ایجاد تورم شود. این تورم موقتی بوده است و حداکثر تا ۲۴ ساعت رفع خواهد شد البته موارد بسیار نادری هم گزارش شده است که تا یک هفته ماندگار بوده است.
  • قرمزی پوست: قرمزی پوست در برخی مراجعین گزارش می‌شود که این عارضه هم تا ۲۴ ساعت پس از درمان از بین خواهد رفت. البته لازم به ذکر است که عوارض نادری هم وجود دارند که در اثر خطای پزشک و یا نامناسب بودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف هستند.
  • فرورفتگی پوست: تا یک ماه طول می‌کشد.
  • بثورات پوستی: حداکثر تا ۱ هفته ماندگار است.
  • پوسته پوسته شدن: تا ۱ هفته.
  • حساس شدن پوست به لمس: ۲ تا ۳ هفته.
  • زخم سوختگی: تا ۶ ماه قابل درمان.
  • هایپر پیگمنتشن (لک‌های تیره پوستی): تا ۵ روز

عوارض آر اف فرکشنال

هزینه آر اف فرکشنال در کلینیک آنیل

کلینیک تخصصی زیبایی آنیل یکی از بهترین و معتبرترین مراکز پوست، مو و زیبایی است که بهترین خدمات زیبایی را با مناسب ترین قیمت ممکن به شما زیباجویان عزیز ارائه می‌دهد. هزینه آر اف دو مورد می‌باشد:

۱)هزینه دستگاه

به خاطر ملاحضات بهداشتی ،سری دستگاه باید برای هر فرد به طور اختصاصی استفاده می‌شود. این سری حدود ۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان قیمت دارد و فقط یکبار آن را خریداری خواهید کرد.

۲)هزینه جلسات درمانی

هر جلسه درمانی آر اف فرکشنال حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد که شامل هزینه‌های استفاده از دستگاه اصلی و هزینه‌های جانبی درمانی مانند دستمزد پزشک و کلینیک است. اما در کل شما باید ببینید که ناحیه تحت درمان چه قدر وخیم است یا سطحی و به چند جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

تعداد جلسات آر اف فرکشنال

مزایای روش RF

آر اف یک تکنولوژی پیشرفته در لیزر و زیبایی به شمار می آید که به دلیل نتایج فوق العاده که ارائه می دهد، پرطرفدار شده است. نکته مهم این است که چرا استفاده از دستگاه آر اف برای لاغری و زیبایی توصیه می شود؟ بررسی چند نکته به شما کمک می کند تا در انتخاب روش جوانسازی پوست خود آگاهی لازم را داشته باشید.

از بین بردن آسیب های پوستی و رفع چین و چروک با گذراندن تعداد جلسه های توصیه شده که می تواند عملکرد طبیعی پوست را تحریک کند و فرآیند بازسازی را از نو آغار کند. در واقع این روش یک روش درمانی و ماندگار است که به شما کمک می کند برای همیشه با چین و چروک و آسیب هایی که در عمق پوست بوجود آمده است، خداحافظی کنید. اگر با متخصصین خود صحبت کنید و در صورتی که پزشک و اپراتور مهارت کافی را داشته باشد، می توانید جای جوش و زخم های پوستی و حتی لکه ها را برطرف کنید.

این روش هیچ گونه عارضه ای ندارد و کاملا بدون درد انجام می شود. تحریک فرآیند های بازسازی با دستگاه آر اف درواقع راهی برای کلاژن سازی پوست به شمار می آید. به جای مصرف خوراکی داروهای شیمیایی کلاژن ساز، بهترین راه برای دریافت نتیجه دلخواه استفاده از دستگاه آر اف به صورت پیوسته و طی جلسات تعیین شده توسط پزشک است.

  • سریع و موثر
  • عدم نیاز به بی حسی
  • دوران بهبود بسیار کوتاه
  • ایمن برای انواع پوست
  • ارائه نتایجی با ماندگاری طولانی مدت

انجام آر اف فرکشنال در کلینیک زیبایی آنیل

آیا به دنبال جوانسازی پوست خود می‌باشید ؟ آیا شما هم از متقاضیان آر آف فرکشنال هستید و به دنبال یک مرکز معتبر جهت آر اف خود می‌باشید؟ ما به شما کلینیک زیبایی آنیل، یکی از معتبرترین و بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر جوانسازی با روش آر اف یا کاشت مو و کاشت ابرو به صفحه گالری ما  یا  پیج اینستاگرام ما مراجعه فرمایید. با ما همراه باشید تا تجربه حس خوش زیبایی را برای شما به ارمغان آوریم.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات
12 دیدگاه در "تکنولوژی آر اف فرکشنال (rf-fractional) چیست؟"
سارا گفت:

سلام وقتتون بخیر، میشه در مورد آسیب هایی که با آر اف رفع میشه بیشتر صحبت کنید؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
تمام آسیب هایی که با آر اف برطرف میشه رو توی مقاله توضیح دادیم، اگر دراین باره سوال خاصی دارید، بفرمایید براتون بیشتر توضیح بدم

ملیکا گفت:

سلام خوب هستید؟ خواستم بدونم چقدر طول می کشه تا نتیجه جوانسازی پوست رو ببینیم؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
خانم ملیکا عزیز زمانی که نتیجه رو نشون می ده به میزان چین و چروک و دوره درمان شما بستگی داره
در مورد هر اقدام زیبایی لازمه کمی صبور باشید.

اشکان گفت:

دستگاه آر اف فرکشنال مناسب پوست هست؟ آسیب به پوست نمی زنه؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
آقای اشکان دستگاه آر اف به سفت شدن پوست کمک می کنه و البته که آسیبی وارد نمی کنه

زهرا گفت:

سلام خواستم بدونم چقدر طول می کشه تا عوارض ناشی از آر اف از بین بره؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
حدودا پس از 1 هفته در صورتی که دچار عارضه ای شده باشید، هیچ آثاری نخواهید دید.
جای نگرانی نیست این روش کاملا بی خطر است.

مجید گفت:

سلام خوب هستید؟ بعد از چند جلسه نتیجه کامل را مشاهده می کنیم؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
بعد از 3 هفته تا 3 ماه می توانید نتایج را مشاهده کنید.

سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

dejapoon گفت:

سلام وقت بخیر
ممنون از نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *